Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Сервизната акция на Hyundai показа, че пътят към електрификация ще бъде труден

Проблемите с Kona могат да послужат като предупреждение за други концерни с фокус върху електромобилите

Сервизната акция на Hyundai показа, че пътят към електрификация ще бъде труден

Снимка: Bloomberg L.P.

Сервизната акция, която засяга близо 82 000 електрически автомобила на южнокорейския концерн Hyundai Motor Co., подчертава колко скъп може да бъде преходът към електрификация на автомобилната индустрия, пише Bloomberg.

Инициативата засяга електрическия кросоувър Kona, който се радваше на силни продажби през 2020 г. Акцията е свързана с рисковете от възпламеняване на клетките на батериите, които са произведени в Китай от корейската компания LG Energy Solution Co.

Очаква се това да коства на Hyundai 1 трлн. вона (900 млн. долара), като разходът ще бъде отразен във финансовия отчет на концерна за четвъртото тримесечие на фискалната година. 

Още по темата

Стойността на сервизната акция се равнява на около половината от нетната печалба на производителя за 2020 г. и подчертава „значителните финансови рискове и потенциални щети за марката, които могат да възникнат след въвеждането на нови електромобили“, пишат анализаторите от Bloomberg Intelligence Стив Ман и Джоана Чен.

Разследванията от страна на правителствените служби във връзка с евентуални повреди в батериите също могат да доведат до забавяне на пускането на нови модели и да помрачат продажбите, добавят анализаторите. Това представлява потенциален риск за други концерни, като Tesla Inc., който наскоро беше призован от регулаторните органи в Китай да отговаря по въпроси, свързани с възпламеняването на батериите и внезапното ускорение на превозните средства.

В глобален план са регистрирани 16 случая на възпламеняване на електромобили Kona, включително в Канада и в Австралия през 2019 г., според Yonhap News. Последната сервизна акция е предшествана от подобна, извършена през октомври 2020 г. и засягаща 25 000 електромобили Kona.

Тъй като проблемът касае батериите на LG Energy, сервизната акция засяга и 5700 компактни автомобили Ioniq и 305 автобуса Elec City.

LG Energy заяви в сряда (24 февруари), че ще работи в тясно сътрудничество с Hyundai по време на акцията и че ще подобри безопасността на своята продукция и ефективността на инспекциите по качеството.

Акцията хвърля сянка върху ангажимента на Hyundai да електрифицира своето портфолио, след като обяви, че възнамерява да инвестира 60 трлн. вона през следващите пет години за разработване на електрически, автономни и летящи автомобили.

Hyundai провежда голяма маркетингова кампания за своя Ioniq 5, като предварителните поръчки за Южна Корея вече започнаха. Компанията планира да продаде 70 000 автомобила от този модел през 2021 г. и 100 000 броя през 2022 г.

Корейският концерн SK Innovation Co. ще бъде основният доставчик на батерии за моделите Ioniq.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Анализи
Mercedes взима най-доброто от Tesla и Ferrari за своя електрически седан EQS