Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Българинът може да си позволи нова кола, но сме с най-стария автопарк в ЕС

Трябва по-бърза промяна при инфраструктурни проблеми на пътната безопасност, посочи Росен Рапчев, бивш началник на "Пътна полиция"

гледано: 3261   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
2 гласа
Обществото има средства да си купува по-модерни и по-сигурни автомобили, но ние караме най-стария автопарк в ЕС, който е част от пътната безопасност. Това коментира пред Bulgaria ON AIR  бившият началник на „Пътна полиция" и експерт в Държавна агенция за пътна безопасност Росен Рапчев.
Още по темата

Той посочи стряскаща статистика, според която страната ни отново е на челно място по загинали в автомобилни катастрофи в ЕС. България заема второто място с 87 смъртни случая на един милион души. Преди нас е само Румъния, която отчита 96 жертви на един милион население.

„Наблягаме върху тази тема, както и преди няколко дни отчетохме втория ден за безопасност на движението по пътищата - 29 юни. Този ден е, за да се говори изключително много по тази тема, за да може да променим поведението на хората", каза Рапчев и посочи, че безопасността на движение е изключително сложна, защото е комплексен механизъм.

Експертът смята, че не се прави достатъчно само с промяната на една мярка и определи безопасността като комплекс от много мерки и механизми.

Той е на мнение, че в последните години се движим в правилната посока, но темповете са бавни, като свърза това със ситуацията и финансовото положение.  По думите му държави, които са с много по-добър бюджет, могат да си позволят по-бърза промяна при инфраструктурни проблеми.

Росен Рапчев напомни, че тази година са наблегнали на няколко основни теми - телефон, колани, скорост, за които е доказано, че са най-опасните.

„Телефонът и разсейването - не само водачите са проблемни, дори и самите пешеходци, комуникирайки по телефона, губят представа къде се намират“, отбеляза рисковете в градска среда експертът.

Рапчев подчерта, че по време на мерките, които бяха взети, свързани с коронакризата, трафикът е намалял  с 30-40%, а по същия начин е паднал и броят на произшествията и загиналите.

„Това показва, че интензивността на движението е пряко свързана с травматизма. Но когато намаля трафикът, водачите решиха, че могат да се движат с по-висока скорост. Това доведе до много нелепи инциденти, които бяха с трагичен завършек", посочи той.

Наблюденията на Рапчев показват, че в последните десет години юли е най-аварийният месец в България, защото се натрупват много фактори. През този месец пътуват не само българи, но и много чужденци. Това затруднява трафика", добави експертът от Държавна агенция за пътна безопасност.

Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.

По статията работиха: Екип на Bulgaria On Air, редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари ()


Още от Икономика и политика
ИПИ: Измамната бюджетна стабилност